پخش زنده °360

پخش زنده 360 درجه نوعی پخش زنده ویدئویی است که تصویر آن از یک دوربین بسیار خاص که به آن دوربین تصویربرداری 360 درجه میگویند تهیه میشود و همچنین توانایی انتقال یا استریم تصویر به صورت زنده توسط شبکه و اینترنت را دارد. دوربین های پخش زنده 360 نوع خاصی از دوربین هستند که علاوه بر تعدادی لنز توانایی این را دارند که از طریق سیم یا بیسیم تصویر خروجی تمام لنزهای خود را در قالب یک تصویر ارائه و در شبکه ارسال یا قابل استخراج کند. تصویر زنده 360 درجه توسط خود دوربین یا نرم افزار خاصی برای مدیا سرور استریم و در نهایت بر روی دستگاه بینندگان قابل مشاهده خواهد بود.

امکان ارائه پخش زنده به صورت 360 درجه فقط به صورت اینترنتی امکان پذیر است و هیچ رسانه دیگری مانند تلویزیون و ماهواره یا غیره امکان ارائه این سرویس را ندارند. برای مشاهده رویدادی به صورت به زنده و 360 درجه بایستی تیم متخصص فنی با تجهیزات خاص از جمله دوربین 360 در محل رویداد استقرار یابد.

پخش زنده اینترنتی امکانی بینظیر به مخاطب برای حضور در رویداد های مهم و زنده میدهد تا بتواند حسی همانند حضور واقعی در محل رویداد از فاصله ای دور داشته باشد.

لایو ویدئویی 360

پخش زنده °360 چگونه انجام می شود؟

همانطور که در بالا مطرح شد، پخش زنده 360 درجه ای توسط دوربین های خاص تصویربرداری 360 درجه با امکان خروجی به صورت لایو انجام می شود. این دوربین ها انواع گوناگون اما محدود با سازندگان مشخصی در بازار دارد.

در کنار دوربین برای ارائه این امکان به مخاطبان که بتوانند تصاویر لایو 360 را دریافت و مشاهده نمایند نیاز به سرویس دهنده استریم خاصی نیز می باشد. هم اکنون تعدادی از معروفترین سرویس دهندگان ویدئو آنلاین این امکان را ارائه می نمایند تا بتوانید به مخاطبان خود پخش زنده 360 درجه ارائه نمایید. در این خصوص استریم1 توانایی ارائه پلتفرم و زیر ساخت مورد نیاز را دارد.

بینندگان لایو 360 درجه میتوانند در رایانه، از طریق مرورگر اینترنتی که به پلیر خاصی برای نمایش لایو 360 مجهز شده است و توسط سرویس دهنده معمولا ارائه می شود برای مشاهده زوایای مختلف، روی ویدیو کلیک کرده و ماوس را کشیده و آن را مشاهده نمایند. همچنین تجربه تماشای بهتری را نیز میتوانند در دستگاه تلفن همراه داشته باشند. مشاهده لایو 360 درجه از تلفن همراه مانند این است که در خود ویدیو حضور دارید و همانطور که تلفن خود را حرکت می دهید، زاویه و نمای ویدیو با آن حرکت کرده و گویی گوشی پنجره ای محترک به آن نقطه گشوده است. این ویژگی ویدئوی 360 درجه با ترکیب عینک های واقعیت مجازی تجربه ای شگفت انگیز و همانند حضور واقعی می باشد. در کنار اینها امکان استفاده از تجهیزات حرفه ای دیدن مانند Cardboard یا Gear VR برای تجربه تعاملی تر را نیز فراهم می کند.

مشاهده دمو ویدئو 360 درجه

برای مشاهده دمو ویدئو 360 درجه روی تصویر کلیک کنید

برای مشاهده تمام صفحه اینجا را کلیک کنید

پخش زنده ویدئویی 360 درجه

دوربین پخش زنده لایو 360

امکانات مورد نیاز پخش زنده 360 درجه

  1. دوربین 360 درجه با امکان لایو استریم تصویر. برندهای متنوعی در بازار موجود میباشد از جمله GoPro، Insta360 ,… برای تهیه دوربین از بازارهای جهانی میتوان خریداری نمود. همچنین میتوان توسط همکاران استریم1 خدمات به صورت سرویس ارائه میگردد.
  2. پلتفرم لایو استریم با قابلیت سرویس دهی برای لایو 360 درجه. برخی سرویس دهنگان معتبر مانند یوتیوب، فیسبوک و همچنین استریم1 نیز به طور اختصاصی امکان ارائه سرویس را دارا می باشد.
  3. نرم افزار و سخت افزار استریم برای ارسال تصیویر از محل رویداد به مدیا سرور و پلتفرم پخش زنده. در این خصوص برخی دستگاه ها نرم افزار مدیریت و استریم تخصصی همراه دستگاه دارند و برخی مدل ها نیز توسط نرم افزار استریم قابل انجام است. در استریم تصاویر 360 درجه به جهت حجم دیتای ارسالی وضعیت اینترنت و کیفیت تجهیزات  و تجربه و تخصص نفرات فنی چالش ارائه کنندگان می باشد. در این خصوص استریم1 توانایی ارائه راهکارهای لازم را دارا می باشد.
استریم1
سرویس پخش زنده اینترنتی و مدیا استریم اختصاصی