ری_استریم ReStream معرفی و آموزش ایجاد کانال و آماده سازی اولیه

دسته بندی: آموزش

استریم همزمان به چند مقصد (ری استریم – ReStream) به شما امکان می دهد تا به صورت همزمان با یک استریم بتوانید به چندین پلتفرم لایو بدون نوسان، مدوام و نامحدود پخش زنده داشته باشد. کیفیت بالاتر استریم، عدم اتلاف منابع کامپیوتر، صرفه جویی در پهنای باند اینترنت و کاهش ترافیک مصرفی از مزیتهای استفاده از ری استریم است. در ادامه آموزش ایجاد کانال و آماده سازی اولیه برای ری استریم به ترتیب ارائه می گردد:

1. وارد محیط کاربری خود در پلتفرم my.stream1.ir شوید.
2. در صفحه داشبورد بر روی لینک “استریم چند مقصد” کلیک کنید و وارد بخش مربوطه شوید.

 

3. روی دکمه “ایجاد کانال جدید” کلیک کنید.

 

4. داخل کادر ، عنوان کانال مورد نظر را نوشته و روی دکمه ارسال کلیک کنید.

 

5. اکنون شما یک کانال ایجاد کرده اید . در قدم بعدی مقاصد کانال و روش استریم را باید تعیین کنید و آماده سازی اولیه را انجام دهید. برای این کار روی دکمه جزئیات کلیک کنید.

 

6. صفحه ای که باز می شود، صفحه ی تنظیمات اصلی ری استریم شماست. روی کادر منبع کلیک کنید و منبع خود را از بین گزینه ها انتخاب نمایید.

 

 

! در صورتیکه از استریم مستقیم استفاده می کنید آدرس سرور و کلید استریمی که به شما اختصاص داده شده را در نرم افزار OBS یا Vmix  وارد نمایید.

! اگر منبع خود را پخش زنده یا VOD انتخاب می کنید بایستی تنظیمات منبع را از داشبورد ، قسمت پخش زنده ویا VOD انجام دهید.

 

7. در کادر مقصدها با کلیک روی دکمه افزودن مقصد ، پلتفرم های مقصد را انتخاب کنید.

(پلتفرم مقصد ) : پلتفرمی که میخواهید ارسال به آن انجام شود را انتخاب نمایید.
(عنوان دلخواه) : می توانید عنوان و یا یادداشتی جهت یادآوری خود اضافه نمایید. برای مثال اسم اکانت یوتیوب و یا اسم کانال تلگرام و ….. (پر کردن این فیلد الزامی نیست.)
( سرور استریم) و (کلید استریم) : این مقادیر را از داخل  پلتفرم مقصد برداشته و اینجا کپی کنید.برای مثال اگر پلتفرم تلگرام را انتخاب کرده اید، اپلیکیشن تلگرامتان را باز کرده، کانال موردنظرتان را انتخاب کنید و در قسمت لایو استریم آدرس سرور و کلید استریم را بردارید و در فیلدهای بالا کپی کنید.
(چرخش تصویر) : اگر جهت تصویر شما افقی است اما در پلتفرم مقصد میخواهید با جهت متفاوتی نمایش داده شود ، در این قسمت چرخش تصویر را تغییر دهید.
تنظیمات پیشرفته : این قسمت برای تنظیم سرعت استریم می باشد که بصورت پیش فرض بیت ریت استریم روی 1500 کیلوبایت بر ثانیه تنظیم شده است.

 

پس از ورود اطلاعات با کلیک روی گزینه افزودن ، پلتفرم مورد نظر به لیست مقصدهای شما اضافه می گردد.همچنین شما می توانید اطلاعات یک پلتفرم را پس از ایجاد، ویرایش یا حذف نمایید.

 


تنظیمات پلتفرم شما انجام شده است. اکنون کافیست در نرم افزار استریم و در پلتفرم مقصد خود گزینه  start streaming را بزنید و استریم شما آغاز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استریم1
سرویس پخش زنده اینترنتی و مدیا استریم اختصاصی